Assalamualaikum

Sinopsis / Synopsis

Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat blog aku...


Hidup ini tidak semuanya begitu indah buat kita... Apa yang kita lalui dalam kehidupan tidak akan kekal begitu lama ia akan datang dan pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya itulah ketentuan hidup yang perlu kita harungi...


First I wish to say deepest gratitude to anyone who like visit my blog.

Live this will not all so beautiful for us. What we cross in life would not be permanent so long, it future and go away leaving us forever, that specificity live which need we undergo.

Jumaat, 7 Ogos 2009

Nek Ape yang PELIK nie?

Jam di dinding rumahku sudah menunjukkan tepat jam 12 tgh malam...Perasaanku ketika itu agak suram dan kelam bercampur takut dan gelisah...Wah camna tu ek? Aku sedang menunggu kepulangan Mak Cik ku yang bakal pulang ke rumah ku pada malam itu juga memandangkan Mak Cik ku melawat bapa saudaranya yang sedang sakit tenat akibat penyakit tua...Di dalam waktu yang begitu bernilai itu aku tertiba berasa amat terkejut apabila terlihat satu lembaga putih melintas di ruang tamu rumahku...gggggrrrrr...takut...Aku mencuba untuk membaca beberapa surah yang masih terlintas di fikiranku tetapi lidahku menjadi kelu kakiku berasa seperti kayu yang teramat berat dan keras...Aku cuba melawan tetapi aku gagal mengawal diriku di ketika itu...Apakan daya aku terpaksa menerima hakikat bahawa aku sedang melalui pengalaman yang amat menakutkan di dalam hidupku dan ia sememangnya "Hidup tak semuanya Indah"....

Tiba-Tiba pintu rumah ku di ketuk dari luar...tok tok tok boom boom tok tok...Aku terkejut yang teramat sangat dalam kekalutan itu aku kuatkan semangat untuk membuka pintu itu...Apabila pintu dibuka............Seorang nenek tua yang lengkap berpakaian putih berambut panjang hingga ke paras punggung muncul di hadapanku dan nenek itu memberi salam kepadaku dengan suara yang tidak begitu jelas dan berketar-ketar...Aku tertanya-tanya siapakah nenek itu..? Lalu aku terus menjawab salam tersebut dan bertanya kepada nenek itu "Nek Ape yang PELIK nie?" Nek nak ke mana?

Nenek itu memandangku dengan pandangan yang begitu menyeramkan...Beberapa saat selepas itu aku terbau haruman yang sungguh harum berselang seli bau yang amat busuk sehingga ke tahap mengaban daa....

Tanpa membuang masa......Nenek nak ape hah asal lah nek nie buat orang suspen jer len kali nak datang sini mandi dulu la...Nie jangan tak mandi lagi terus bubuh minyak wangi banyak-banyak kat badan ishhh nek nie pengotor lah....Nek nie nak carik saper sebenarnye nie? Tengah-tengah malam datang nie kalo nak bertanya sila pergi ke kaunter depan tu yer hah kat Hosp.Tg.Ram....Tak bleh datang tetibe macam nie lah.....p.o.y.o. la nek nie.....

Nenek itu pergi dengan wajah yang amat k.e.c.e.w.a.....the end....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan