Assalamualaikum

Sinopsis / Synopsis

Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat blog aku...


Hidup ini tidak semuanya begitu indah buat kita... Apa yang kita lalui dalam kehidupan tidak akan kekal begitu lama ia akan datang dan pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya itulah ketentuan hidup yang perlu kita harungi...


First I wish to say deepest gratitude to anyone who like visit my blog.

Live this will not all so beautiful for us. What we cross in life would not be permanent so long, it future and go away leaving us forever, that specificity live which need we undergo.

Jumaat, 11 Mac 2011

Adakah Aku Adalah Dirku?

Hari ini adalah hari yang begitu menyulitkan wat aku dari hari2 yang lalu...Dalam fikiran yang melayang entah kemana, memikirkan kenangan silam, teringatkan masa yang menyulitkan aku kepada Haji Baba, Aminah, Ayu dan "H"...Urrrmmm, dulu jiwa aku kosong diibarat seperti tin yang kosong jika diketuk kedengaran nyaringnye bunyi dy...ting tingggg...Ha3...Dulu aku hepi go lucky...Ha3...Open Minded! Cewaaaah!!! Kat sini sebenarnye aku nak kongsi citer yang dh lama aku 'saving' ha3...mEReka2 yg aku declare tu sume adalah makhluk tuhan yang selalu kaco aku, selalu wat hal, selalu wat owg len membenci aku, selalu menyesatkan hati owg lain dari berpren ngn aku dan paling hina mereka2 e2 ggu ibadah aku uisshhh...Almaklum ar aku kan ramai peminat...ha3...Sbb mereka2 jgak ar aku gduh ngn owg yg paling aku syg...agak2 sape? hu3 pk3...!!! Ha3 ngarut jerk... Ssah bg owg yg bese nk memahami apa maksud aku yg sebenar...Hanya owg yg trpilih jerk yg ley nk memahaminye...Motif aku kt cni...sjer nk luahkan prsaan perit aku dari amalkan sikap suke 'saving' ha3 yg penting pas aku luahkan 'my soul is empty...' kah4!!! Ntah ler kdg2 kte prcaye kan owg dan citerkan sume mslh kte kt owg yg kte prcaye...Tp x sgke owg tu x pandai simpan amanah...x jujur bak kte owg 'Talam bermuka2...' sabo jer laa...ha3...Kdg2 kalo kte dlm kesulitan owg tu suke sgt mengertak atau bahasa yang senang nk faham ler...menggugut means "jge ko rahsia ko aku simpan...brani ckp ler hal aku kt owg...kang aku bukak rahsia ko bru taw...takut3!!!"...Hurmmm dh x sgke igtkan owg len x taw ar rahsia tu...Akhirnye terbongkar jugak...Kecoh4!!! Tp aku ttap prcayekan dy...Walaupun ape yg trjd dy ttap sahabat aku...Alamak kantoi sudaa~ owg tu adalah sahabat aku? Sape ek? Try pk!!! ha3 pk ar smpy demam...sabo jer laaa...dh trbukak rahsia aku sume rahsia ko aku bukak...hahhh rse la ko...bukan aku nk berniat mahu balas dendam...takkkk aku nk owg tu pk blik...apa dy dh wt... Nape ek JAHAT ke sgt aku?


Kadang2 aku pk blik atas sume yg berlaku...adakah aku adalah diriku? mase sume nie berlaku? adakah aku adalah diriku? mse aku bertutur ngn sume kawan2ku...adakah aku adalah diriku? Adakah aku sedar apa yg benar2 aku dh wt? adakah aku adalah diriku?


Skunk aku x nk salahkan sesiapa sbb sume nie berpunce daripada diri aku dimana aku pun tak taw adakah aku adalah diriku? ketika ia sedang berlaku...aku redha atas apa yang terjadi...biar ar aku menyendiri bak kata owg...mgkin ade hikmah disebalik apa yang berlaku...sabo jer laaa...hanya tuhan yang tahu...


- Hidup Tak Semuanya Indah -

2 ulasan: