Assalamualaikum

Sinopsis / Synopsis

Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat blog aku...


Hidup ini tidak semuanya begitu indah buat kita... Apa yang kita lalui dalam kehidupan tidak akan kekal begitu lama ia akan datang dan pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya itulah ketentuan hidup yang perlu kita harungi...


First I wish to say deepest gratitude to anyone who like visit my blog.

Live this will not all so beautiful for us. What we cross in life would not be permanent so long, it future and go away leaving us forever, that specificity live which need we undergo.

Rabu, 9 Mac 2011

Ya Allah! Terima Kasih!

Dalam kesejukkan pagi aku tercari2 cermin mata aku didalam kegelapan pagi...Meraba2 di sekitar meja disebelahku...Ku lihat kawan2 ku sedang lena dibuai mimpi2 indah...Kipas dimejaku aku perlahankan kerna kesejukkan yang dirasai menerkam terus ke seluruh pelusuk tulang temulang aku...Sunyi benar suasana pagi...Tenang rasenye dipagi ini...tak seperti pagi2 yg lain...Ya Allah! Aku terkejut dan tergamam melihat ada objek yang bergerak dipintu bilik...Cepat2 aku menghalakan lampu suluh nset aku ke arah pintu...Lantas aku terpegun melihat objek tersebut...Naik meremang bulu romaku...Ya Allah! Apakah benar yang aku nampak?!! Tetibe kakiku seolah2 terkaku...Ya Allah! Rupanya aku sedang bermimpi...Besar sungguh ujianMU terhadapku Ya Allah...Ku rebahkan kembali tubuhku yang besar ke katil, berat benar mataku untuk dibuka...Aku berpindah tidur di katilku sendiri...Dalam tidurku yg kali kedua...Aku bermimpi lagi...Mimpi ini sungguh menginsafkan aku...Ku cuba untuk bangun tapi gagal...Seluruhku tubuhku seperti di HIMPIT sesuatu yang teramat berat...Ya Allah! Apa lagi ujianMU? Bilaku celik mata aku sedang dikafankan? Ya Allah! Aku Masih banyak dosa Ya Allah!!! Benarkah apa yang aku lalui ini??? Aku cuba menggerakkan tubuhku...tetapi aku tetap gagal meloloskan diri...Ya Allah!!! Aku banyak dosa! Aku suka menyakitkan hati orang! Aku tak bersyukur apa yang aku dapat Ya Allah...!! Aku ingin berubah Ya Allah...Kau terima lah taubatku Ya Allah...Tanganku, Mataku, Kakiku sering melakukan ZINA...Ampunkanlah aku Ya Allah...Sehinggalah aku dibawa ke liang lahad...ku lihat seluruh keluargaku menangis kearahku...Apakah semua ini satu balasan buat aku? Kawan2 ku Saudara2 ku hanya memandang aku...Tiba2 aku seperti tersedar dari lemas...Sudah maghrib rupanye...Ya Allah! Terima Kasih diatas UJIAN dan DUGAAN yang kau berikan kepadaku...Maka, di kala tidur yang berpanjangan lebih elok tidur yang sekejap...masyaAllah...aku bersyukur kerna masih hidup dan sempat bertaubat keatas segala silapku...Keluargaku, Saudara2 ku dan sahabat2 ku maapkan lah kata2 ku jikalau sepanjang ini aku pernah menyakiti hatimu @ tersentuh hati...Ikhlas dariku "Hidup x semuanya indah"...Moga2 mimpi2 ini boleh dijadikan pengajaran buat diriku...InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan