Assalamualaikum

Sinopsis / Synopsis

Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa yang sudi melawat blog aku...


Hidup ini tidak semuanya begitu indah buat kita... Apa yang kita lalui dalam kehidupan tidak akan kekal begitu lama ia akan datang dan pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya itulah ketentuan hidup yang perlu kita harungi...


First I wish to say deepest gratitude to anyone who like visit my blog.

Live this will not all so beautiful for us. What we cross in life would not be permanent so long, it future and go away leaving us forever, that specificity live which need we undergo.

Khamis, 10 Mac 2011

kawan vs lawan

Kawan oh kawan...dimana kau kawan? kau tgglkan aku kawan...kau biarkan aku terkapai2 kawan...kenapa kawan? sbb apa kawan? mengapa kawan? adakah aku x layak d gelar sbgai kawan? adakah ini yg telah di rancangkan oh kawan? baru ku sedar bahawa "..kawan senang dicari ketika diriku didalam kesenangan dan kemewahan...kawan sukar dicari jika diriku didalam kesusahan dan kemiskinan...". Apa yg telah terjadi kawan? Apakah keikhlasan tidak layak untuk aku cuba berkawan dengan mu? Adakah matamu sekalian sudah buta dengan kedendaman dan kebusukkan hati? Apa yang membuatkan kamu tidak suka akan diriku? Mengapa kawan dikau memandang hanya orang yang berpengetahuan yang tinggi yang lebih kepada duniawi, berbanding kawanmu yang tidak mempunyai pendidikan yang tinggi hanya iman dan ilmu jadi peneman dimana dikau buta akan amalan di akhirat yang kekal abadi...kawan tak semuanya yang kita mahukan itulah yang akan menjadi hak kita...Sekadar merasa kenikmatan yang hanya sekejap! Kawan mengapa dikau terlalu taksub dengan kebendaan? Adakah itu yang kau mahukan? Adakah itu yang membuatkan mu puas? Kawan sekadar menjadi kawan yang dalam keterpaksaan berkawan dengan diriku...Itu yang membuatkan aku terasa seperti dijadikan boneka ketika bersama kawan2 mu yang lain...Aku di pandang rendah! Aku dihina dan dimaki! Aku dipulaukan gara2 aku tak setanding dengan kawan2 mu yang lain...Adakah itu penyudahnye sehingga kau di gelar LAWAN...Kau menfitnah aku dan menikamku daripada belakang...Menjaja cerita yang aku tak pernah lakukannye...Membenci diriku tatkala dikau bersama orang yang kau sayangi yang kau puja kerna Apa? Kerna ku tahu kau mencemburui aku bila orang yang kau puja! kau sayangi itu adalah sahabat aku sendiri... Kawan jika ini maksudmu untuk berkawan dengan diriku maka kita akan digelar "kawan lawan kawan"...Adakah itu yang kau mahukan??? Terserah kerna aku telah menemui sahabat yang sejati berbanding dirimu yang terlalu hina dimataku...


- Hidup x semuanya indah -

Tiada ulasan:

Catat Ulasan